Saturday 22 September 2012

ujian tarbiyah dari Allah

sedang aku menulis entry ni... airmata aku mengalir deras.... mengalir selaju yg mungkin.. mencurah sebanyak yang boleh.. ujian Allah takdek siapa yang boleh sekat.. susah sangat rasanya dalam hidup ni bila ade orang yang boleh buat kita sedih.. lagi2 bile fitnah tu datang tepat2 dalam hidup kita.. takdek tempat lain yang aku boleh luah ,melainkan pada Allah s.w.t.. sometimes aku rasa dah letih nak kuat..dah penat nak sabar.. dah perit nak memaafkan.. tapi akhirnya aku kalah jugak... akhirnya aku tetap akan sabar jugak..aku tetap akan kuat jugak..aku tetap akan memaafkan jugak..aku serahkan segala urusan ni pada Allah... aku tak mampu nak uruskan sendiri.. tapi kita kena selalu ingat, pasti ada hikmahnya setiap segala yg menimpa diri.. aku tak pernah terniat nak sakitkan hati sape2.. Subhanaallah... sikit pun tak terniat.. aku tak berdendam dgn sape2.. segala2 nya aku buat seikhlas mungkin.. hmm..aku tau aku takkan mampu nak puaskan hati semua pihak.. dan aku yakin.. lambat laun kebenaran pasti akan muncul.. insyaallah.. pandanglah setiap sisi hidup kita ni dgn indah.. kuatkan semangat..cekalkan hati.. Allah turunkan ujian kpd hambaNya yg mampu menanggungnya..



aku dah berkorban kasih seikhlas mungkin.. aku ikhlas nk tgk kebahagiaan org lain.. sanggup aku korbankan jiwa aku sendiri.. tapi nape ini yg aku dapat? tapi nape ni yg aku hadap?
love.live.laugh

No comments: